Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Субота, 27.02.2021, 13:23 |
Глинський НВК "загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" | |
Вітаю Вас Гість |
![]() |
УчителямРекомендації психолога учителям
початкових класів щодо адаптації шести -річок до навчання в школі.
1.
Діти із
недостатньо розвиненим логічним мисленням. -
Розвиток уяви
та фантазії на матеріалі сюжетних ігор зі старшими членами сім’ї, прогулянок , екскурсій, читання ілюстрованих
книжок з обов’язковим обговоренням вражень з дитиною, щоб навчити її більшої
спостережливості та розвинути вміння розуміти причинно-наслідкові
зв’язки між предметами та явищами довкілля. -
У роботі з
навчальним матеріалом акцент ставити на докладному роз’ясненні змісту завдань, відпрацюванні та закріпленні
розумових дій, що потрібні для виконання цих завдань. 2.
Діти з
недостатнім розвитком мовлення. -
Сюжетно-рольові
ігри , ігри –драматизації та дидактичні ігри з широким використанням мовного
матеріалу , зокрема скоромовок, шарад тощо. -
Рухливі ігри
для розвитку спритності, зокрема ігри із зав’язаними очима, з кидками у ціль,
стрибками у точно визначене місце тощо. -
Творчі та
трудові завдання , що розвивають вміння роботи з папером, картоном, тканиною,
різання, склеювання, відпрацювання техніки малювання пензлем та фарбами. -
Додаткові
заняття зі звуко-буквеного аналізу, техніки читання та письма. -
Після
засвоєння добукварного періоду регулярні гнучко дозовані завдання з
позакласного читання ( з допомогою батьків). 3.
Діти з несформованістю
функції довільної саморегуляції. Формувати її доцільно через
поступовий розвиток механізмів самоконтролю на матеріалі практичних дій:
трудових і творчих завдань та ігор за правилами. Це створюватиме передумови для
переносу цих навичок у контекст навчальної праці дитини, тобто у виконання нею
розумових дій. Таке формування проводиться за спільної діяльності дорослого з
дитиною. Загальна схема формування у дитини необхідних дій виглядає приблизно
так: -
дорослий працює
разом із дитиною; -
дитина
намагається працювати сама, а дорослий вчасно надає допомогу; -
дитина працює
самостійно, дорослий знаходиться неподалік і підходить , коли потрібно оцінити
результат; -
дитина працює
самостійно, дорослий підходить до дитини, коли та закінчить завдання. -
У навчальних
завданнях основна увага приділяється вмінню планувати та послідовно виконувати потрібні розумові
операції і правильно оцінювати виконане; 4.
Діти зі
сповільненим темпом психічних процесів. Підбираються вправи та завдання , що сприяють поліпшенню темпових
характеристик, сприяють набуттю легкого і плавного виконання практичних та
розумових дій. -
для
вдосконалення загальної моторики
корисними є аеробічні та танцювальні вправи, пантоміма. -
Розвиток
вміння роботи з папером, картоном, пластиліном, глиною та іншими матеріалами.
Важливою є постановка техніки різання
ножицями та склеювання. Корисними для розвитку плавності й швидкості
рухів є виготовлення витинанок,
малювання орнаментів. -
Дидактичні
ігри , спрямовані на розширення словникового запасу, техніки читання та навичок
швидкого обчислення. -
Розвиток
вміння давати розгорнуті відповіді та переказувати. - Потрібно також надавати додатковий час для закріплення нового матеріалу, оскільки такі учні потребують більшої кількості вправ на закріплення та повторення нової інформації й більшої поетапності у оволодінні новими розумовими діями. 5.
Діти з
недостатнім розвитком просторової уяви. -
Розвиток
просторової організації рухів – ігри та вправи на швидкість реакції , елементи
жонглювання. -
Ігри з
конструктором, мозаїкою, виготовлення аплікацій та об’ємних іграшок; -
Дидактичні
ігри з лабіринтами, схемами, числовим матеріалом; -
Трудові
доручення пов’язані з лічбою предметів та їх правильним просторовим
розташуванням. У навчальній роботі діти
потребують:: - Додаткового часу на ґрунтовне засвоєння до числового періоду математики. - Поступовості у формуванні поняття про число та його склад, засвоєння
раціональних прийомів обчислення, довший період використання дитиною матеріалізованих
опор при виконанні дій з числами. 6. Діти з особливостями емоційної регуляції поведінки. |
![]() ![]() Україна: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Copyright MyCorp © 2021 |
![]() |